Szczegółowe instrukcje
- Dodanie Obiektu do Karty Turysty
- Dodanie Usługi do Rezerwacji
- Dodanie Produktu do Sklepu
Dodanie Obiektu do bazy Karty Turysty jest bezpłatne, wiąże się jedynie z udzielaniem zniżek Turystom posiadającym Kartę Turysty w telefonie.
1. Rejestracja w serwisie Karta Turysty
Wejdź na stronę https://kartaturysty.pl i kliknij Zaloguj/Zarejestruj w prawym górnym rogu.

Zostaniesz przekierowany na stronę rejestracji.

Zarejestruj się jako Partner.
Podany tutaj mail będzie służył do logowania do serwisu.

Po otrzymaniu poniższej informacji ponownie kliknij w Zaloguj/Zarejestruj.

Po zalogowaniu otworzy się Pulpit/Przegląd

Kliknij na drugą ikonkę, a następnie na Dane Firmy i uzupełnij je.

Po wprowadzeniu wszystkich danych kliknij ZAPISZ I PRZEJDŹ DO NASTĘPNEGO KROKU.
2. Dodawanie Obiektów do Karty Turysty
Po kliknięciu: ZAPISZ I PRZEJDŹ DO NASTĘPNEGO KROKU zostaniesz przeniesiony do zakładki Branże.

Kliknij +Dodaj branże i z rozwijanego menu wybierz wszystkie branże oraz usługi na które będziesz udzielać zniżki w ramach Karty Turysty, a następnie kliknij +Dodaj.

Teraz przy każdej usłudze wprowadź wysokość zniżki (minimum 10%).
Kliknij ZAPISZ I PRZEJDŹ DO NASTĘPNEGO KROKU.

Jesteś w zakładce Obiekty. Tutaj dodaj hotel, restauracje, muzeum lub wszystkie inne atrakcje turystyczne w których będziesz udzielać zniżek Turystom posiadającym Kartę Turysty w telefonie.

Nazwa – nazwa Obiektu która będzie widoczna na stronie KartaTurysty.pl
Widoczna na kartaturysty.pl – możliwość czasowego wyłączenia Obiektu bez konieczności jego usuwania z bazy.
Otwarty cały rok – przy Obiektach sezonowych można wpisać odpowiednie przedziały czasowe.
Zdjęcia – można wprowadzić min 4, a max 10 zdjęć; zdjęcie pierwsze „miniaturka” jest zdjęciem głównym widocznym na liście obiektów; zdjęcia nie mogą przekroczyć 1 MB. Zdjęcia można zmniejszyć tutaj.

Branże – do wyboru mamy wszystkie branże, które wcześniej zostały wprowadzone; wybieramy te na które w danym Obiekcie będą udzielane zniżki.
(WAŻNE!) Rodzaj Karty/Miasto/Region z którymi Obiekt będzie połączony – wybieramy region i kartę do której Obiekt będzie przyporządkowany:
1. najpierw z rozwijalnej listy należy wybrać województwo
2. następnie z wyświetlonych Kart należy zaznaczyć Kartę dotyczącą całego województwa oraz Kartę miasta lub regionu najbliżej którego Obiekt się znajduje.
Dane teleadresowe – po wpisaniu adresu, należy sprawdzić czy lokalizacja na mapie jest prawidłowa.
Pozostałe dane, których celem jest jak najlepsze zaprezentowanie Obiektu na stronie – m.in. opis, konta społecznościowe, godziny otwarcia itd.
Po wprowadzeniu wszystkich danych należy kliknąć ZAPISZ.
W ten sposób można dodać wszystkie Obiekty, które automatycznie pojawią się na stronie KartaTurysry.pl w odpowiedniej Karcie Turysty.
Podanie powyższych informacji jest niezbędne do uczestnictwa w programie Karta Turysty.
Kolejna zakładka Usługi związana jest już z systemem rezerwacji, który opisujemy w kolejnej instrukcji – Dodanie usługi do rezerwacji.
W trakcie opracowywania.
Własny Sklep na platformie sprzedażowej onlina mogą utworzyć tylko i wyłącznie Partnerzy Karty Turysty.
Bez uprzedniego dodania Obiektu w którym udzielane będą zniżki Turystom posiadającym Kartę Turysty w telefonie, nie można utworzyć Sklepu ani dodać produktów.
Platforma sprzedażowa online – Sklep jest darmowa.
1. "Otwarcie" Sklepu
Po rejestracji i dodaniu przynajmniej jednego Obiektu do Karty Turysty kliknij na ikonkę Sklep online.

Zostaniesz przekierowany do panelu zarządzania sklepem.

Przed dodaniem Asortymentu wskazane jest wprowadzenie niezbędnych ustawień dotyczących płatności i dostawy.
2. Ustawienie sposobów płatności.
W lewym menu wybieramy Ustawienia a następnie Płatności.

Sprzedawca ma możliwość zaoferowania swoim klientom trzy rodzaje sposobów płatności za zakupione towary:
- zwykły przelew
- płatność gotówką
- płatność on-line (Rrzelewy24)
Aby aktywować należy kliknąć na ikonkę Akcja i zaznaczyć Aktywność oraz wprowadzić nr konta bankowego.
Aby aktywować należy kliknąć na ikonkę Akcja i zaznaczyć Aktywność.
Aby Klient-Turysta mógł płacić za towar online, konieczne jest podpięcie systemu płatniczego co wiąże się z założeniem konta na platformie Przelewy24, podpisaniem umowy z operatorem systemu firmą PayPro S.A. oraz pobieraniem prowizji od każdej transakcji.
Wszystkie informacje dostępne są na stronie operatora – tutaj.
Aby podpiąć system płatności online klikamy na ikonkę Akcja przy Pasaż Rrzelewy24. W wyświetlonym formularzu należy podać wszystkie dane dotyczące firmy, a następnie je zapisać.

Po zapisaniu wyświetli się komunikat:

Kliknij w link. Zostaniesz przeniesiony na stronę Przelewy24 gdzie należy uzupełnić brakujące informacje.
Podane tutaj hasła dostępu będzie wymagane przy logowaniu!

W zależności od rodzaju działalności jaką prowadzisz będziesz musiał podać odpowiednie dane:
- działalność gospodarcza
- spółka cywilna
- inne
jedynie dane osoby reprezentującej
dane osoby reprezentującej oraz dodatkowo dane wspólników
spółka z o.o., jawna, komandytowa, komandytowo-akcyjna, akcyjna, stowarzyszenie, fundacja, organizacja pożytku publicznego:
dane reprezentanta oraz dane beneficjentów rzeczywistych
W zakładce „Twoje sklepy” w adresie www wpisz sklep.kartaturysty.pl oraz wybierz odpowiednią branże.

Kolejny krok wymaga akceptacji umowy: sprawdź wszystkie dane, zaznacz zgody i kliknij „dalej”.
Po akceptacji, na podany wcześniej e-mail otrzymasz wiadomość do aktywacji konta.
W wiadomości należy sprawdzić poprawność wszystkich danych, a następnie kliknąć w link na samym dole w celu aktywacji konta.
Po aktywacji konta otrzymasz kolejny mail z loginem (hasło podałeś przy rejestracji).
Zostaniesz przeniesiony do strony z informacją, że konieczna jest weryfikacja podanego konta bankowego. W tym celu należy z tego właśnie konta wykonać przelew na 1,50 zł na wskazanego odbiorcę – PayPro S.A. (kwota ta zostanie zwrócone po weryfikacji).


Po weryfikacji płatności otrzymamy maila z potwierdzeniem.
Kolejny krok to weryfikacja osoby reprezentującej oraz beneficjentów rzeczywistych (dotyczy spółek z o.o., jawnych, komandytowych, komandytowo-akcyjnych, akcyjnych, stowarzyszeń, fundacji oraz organizacji pożytku publicznego).
Weryfikacja odbywa się poprzez przesłanie (najlepiej mailem) podpisanego oświadczenia, które otrzymasz mailem oraz skanu dowodu osobistego z odpowiednio ukrytymi danymi – wg. wzoru.
Po zakończeniu tej weryfikacji konto będzie w pełni aktywne.
3. Ustawienie sposobów dostawy.
W lewym menu wybieramy Ustawienia, a następnie Dostawa.
Sprzedawca sam wprowadza rodzaje dostawy towarów do klientów klikając na +Dodaj sposób dostawy (w prawym, górnym rogu).

W wyświetlonym oknie wybierz odpowiednie parametry oraz przyporządkuj danej dostawie odpowiednie rodzaje płatności. Jest to ważne ponieważ klient dokonując zakupu najpierw wybiera rodzaj dostawy, a następnie rodzaj płatności (z możliwych przy tej dostawie).

Możliwe jest też określenie ceny dostawy w zależności od wagi przesyłki lub jej wartości, np.:

4. Wprowadzanie asortymentu.
- Dodawanie asortymentu
- Rabat z Kartą Turysty
Aby wprowadzić produkt do Sklepu wybierz w lewym menu Asortyment później Produkty, a następnie +Dodaj produkt (w prawym górnym rogu).

1. Opis Produktu.
W zakładce Opis produktu należy podać następujące dane:
- Aktywność – możliwość wyłączenia Produktu (nie będzie prezentowany w Sklepie)
- nazwę Produktu,
- region z którego Produkt pochodzi
Jeżeli nasz produkt występuje w kilku rodzajach tzw wariantach poniższych danych nie musimy wypełniać – zrobimy to w zakładce Warianty:
- CENA Produktu
- PROMOCJA – ewentualna cena promocyjna oraz czas trwania promocji
- MAGAZYN – informacje o ilości i dostępności Produktu
- INFORMACJE dodatkowe
Koniecznie należy wybrać KATEGORIĘ produktu i wprowadzić krótki opis.
Na każdym etapie zapisuj wprowadzane zmiany!
2. Zdjęcia.
W zakładce Zdjęcia wklej minimum jedno zdjęcie prezentujące oferowany Towar.
Kolejność zdjęć można zmienić w kolumnie l.p.

3. Warianty.
Jeżeli dany produkt ma różne cechach i różne warianty w odniesieniu do tych cech określamy je w zakładce Warianty.

Cechę (np. rozmiar, waga, kolor) dodajemy w lewym oknie, a wszystkie możliwe warianty (np. duży, mały, 1 kg, 2 kg, niebieski, zielony itd.) w prawym, każdy zatwierdzając Enterem.

Do każdego produktu można wprowadzić kilka cech i kilka wariantów dla każdej cechy, ale ze względu na ilość możliwych kombinacji powinno się je ograniczyć do minimum.
Po kliknięciu Zapisz pojawi się Zestawienie Wariantów gdzie należy wprowadzić odpowiednie zmiany, a następnie zapisać warianty.
Koniecznie należy wpisać ilość towaru w magazynie. Jeżeli produkty są produkowane na bieżąco można wpisać np. 1000.
Poszczególne wprowadzone Warianty można wyłączyć poprzez zmianę Aktywności.
4. Powiązane.
W zakładce tej można połączyć ze sobą podobne produkty wówczas będą się one automatycznie „podpowiadać” klientowi.
Po wprowadzeniu wszystkich informacji o danym Towarze należy powrócić do zakładki Opis produktu i na samym dole kliknąć w Zapisz i powróć do listy.

Po wprowadzeniu produktów w Rabat z kartą turysty w lewym menu należy określić wysokość rabatu dla poszczególnych kategorii produktów (minimum 10%).
Własny Sklep na platformie sprzedażowej online mogą utworzyć tylko i wyłącznie Partnerzy Karty Turysty.
Bez uprzedniego dodania Obiektu w którym udzielane będą zniżki Turystom posiadającym Kartę Turysty w telefonie,
nie można utworzyć Sklepu ani dodać produktów.
Platforma sprzedażowa online - Sklep jest bezpłatna.
Kontakt
Centrum Promocji Turystyki
Sp. z o.o.
Oficjalny wydawca Karty Turysty
e-mail: biurokartaturysty.pl